- 6 Temmuz 2022
- Yazar: E-Ticaret Uzmanı
- Dijital Pazarlama
- 0 Yorum
Stoksuz E-ticaretin Avantajları Nelerdir?
Klasik anlamda ticaret yapmak, doğası gereği stok bulundurmanızı gerektirir. Bu da kaçınılmaz olarak ulaşmak istediğiniz iş hacmi doğrultusunda bir depo kiralamanızı zorunlu kılar. Fakat stoksuz e-ticaret bu zorunluluğu bertaraf eder. Özellikle günümüzde kira fiyatlarının ne denli arttığını düşündüğümüzde bu iş modelinin önemli bir gider kalemini ortadan kaldırması çok faydalıdır.
Stok tutma zorunluluğunun olmaması sadece depo kirası ödemenizin önüne geçmez. Sizi bu depoda istihdam edeceğiniz çalışanların doğuracağı tüm masraflardan da kurtarır.
Özellikle satış rakamlarınızın arttığı dönemlerde, sipariş edilen ürünlerin paketlenmesi ve kargolanması ciddi bir iş gücü gerektirir. Stoksuz e-ticarette ise bu süreçler tamamen tedarikçi firma tarafından yürütülür. Bunun için ne ekstra kişi istihdam etmeniz ne de bireysel olarak efor sarf etmeniz gerekir.
Kargolama gibi süreçlerin sizin sorumluluğunuzda olmaması sayesinde pazarlama ve tanıtım gibi e-ticaret için kilit önem taşıyan konulara yönelmeniz kolaylaşır.
Ürünlerinizin satılmaması sonucu doğacak ekstra masrafları ve diğer olumsuzlukları dert etmenize gerek kalmaz. Şayet zaman içinde bozulabilecek ürünler satıyorsanız bundan doğabilecek zararları üstlenmemiş olursunuz. Çünkü bunun sorumluluğu birlikte çalıştığınız tedarikçi firmadadır.
Başladığınız işin istediğiniz gibi gitmemesi durumunda süreci gözden geçirmenizi, gerekli düzenleme ve geliştirmeleri yapmanıza imkân tanır. Büyük beklentilerle satmaya başladığınız ürünün getirileri düşük kalabilir. Bu gibi bir durumda stoksuz e-ticaret modelinin sağladığı esneklik sayesinde hemen bu üründen vazgeçip alternatiflere yönelebilirsiniz.
Stoksuz e ticaret avantajları arasından en önemlilerinden biri de birden fazla tedarikçiyle çalışmanıza olanak vermesidir. Bu sayede potansiyel müşterilerinize çok geniş bir ürün yelpazesi sunarak sanal dükkânınızı daha ilgili çekici hâle getirebilirsiniz.
Düşük bir sermaye ile dahi stoksuz e-ticaret modelinde çalışmaya başlayabilirsiniz. İnternet sitesi açmak ve e-ticaret altyapısı kurmak dışında ciddi bir maliyet gider kaleminiz olmaz. Dolayısıyla zarar etme riskinizi de minimum düzeyde tutabilirsiniz.
Stoksuz E-ticaretin Dezavantajları Nelerdir?
Tedarik sürecinin tamamen kontrolünüz dışında olması zaman zaman sorun yaratabilir. Örneğin altyapısal sorunlar nedeni ile tedarikçinin stoğunda tükenmiş olan bir ürün sizin sisteminizde mevcut görünebilir ve aslında tükenmiş olan bir ürünün satışını yapabilirsiniz.
Stoksuz e-ticaret kâr marjı düşük bir iş modelidir. Bu durum satışların tedarikçiler üzerinden yapılmasından ileri gelir.
Kargolama süreci e-ticaret için önemlidir. Özensiz paketlenmiş ürünler bu süreçte zarar görebilir. Sizin müdahale edemediğiniz bir gönderimin ardından müşteri yıpranmış ya da kırılmış bir ürün teslim alabilir.
Satışını yaptığınız ürünü fiziksel olarak göremediğiniz için kalite anlamında kimi sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu gibi olumsuzluklar markanızın imajına ciddi zararlar verebilir.
Stoksuz e-ticaret ile uğraşan pek çok satıcı aynı tedarikçilerle çalışır. Bu da rekabet ortamında ürünleriniz ile öne çıkmanızı sağlayacak bir farklılık yaratamayacağınız anlamına gelir.